GYVENIMAS MARGAS

Visos kategorijos
Aurelija įsitikinusi, jog svarbiausia yra ribos, balansas ir proporcijos. „Svarbu pajausti, kada ateina sotumo jausmas. O kai jis ateina, malonu jaustis ir pavalgiusiai, ir kartu lengvai“, – sako pašnekovė.   / Algimanto Barzdžiaus nuotr.

Šakar makar virtuvėje. Arba kuo daugiau spalvų lėkštėje

Judita GAIŽIUVIENĖ - 13:58 Liepos 24d. 2018

„Sveika mityba man asocijuojasi su sveikos gyvensenos būdu plačiąja prasme. Jam pamatus jau vaikystėje padėjo mano tėtis: kartu vesdavosi mane į stadioną bėgioti, supažindino ir su grūdinimosi smagybėmis, pavyzdžiui, šaltu dušu po kroso, – juokiasi kėdainietė, sveiką gyvenimo būdą bei mitybą propaguojanti Aurelija Karaliūtė. – Tuo tarpu mitybos įpročiai, kurie buvo suformuoti šeimos, mane lydėjo iki pat pirmo studijų kurso, kuomet išvykau gyventi atskirai. Labai myliu savo šeimą ir esu dėkinga už visas virtuvėje išmoktas pamokas – nuo pyragų iki kibinų. Tačiau džiaugiuosi atradusi ir kitą, organizmui draugiškesnį, tačiau ne mažiau skanų būdą maitintis. Be to, galiu pasidžiaugti, kad dabar ir su mama bei kitais šeimos nariais galime pasidalinti įvairiais sveikuoliškais receptais, nes jie taip pat tuo domisi.“

Sveikesnes maisto alternatyvas Aurelija atrado prieš daugiau nei penkerius metus. Artimos draugės dėka ji liko sužavėta sužinojusi, jog lėkštėje įmanoma suderinti ne tik puikų skonį ir estetišką vaizdą, bet ir naudą organizmui.

Vienus produktus pakeitė kiti

Šįsyk Aurelija dalijasi patirtimi bei patarimais, kaip suderinti skonį ir gerą savijautą, išbraukiant vienus ar kitus produktus iš dienos raciono, tačiau visiškai jų neatsisakant.

„Stengiuosi nevartoti baltųjų kviečių produktų: batono, pyragaičių, spurgų ir viso kito, kas gali atrodyti labai skanu, tačiau išties organizmui nėra naudinga. Šiai kategorijai, žinoma, galima priskirti ir makaronus, tačiau juos retkarčiais naudoju kaip garnyrą, labai saikingomis porcijomis. Taip pat retai naudoju gyvulinės kilmės pieną bei riebesnę kiaulienos mėsą. Kaip įmanoma rečiau stengiuosi vartoti gazuotus, saldintus gėrimus, alkoholį, saldumynus. Pusfabrikačių, ypač mėsos gaminių, mūsų namuose rasite tik išskirtiniais atvejais“, – pasakoja Aurelija ir priduria, kad jos mityboje atsirado daugiau kuo mažiau apdirbtų kruopų, pilno grūdo arba ryžių makaronų, laukinių ryžių, žinoma, vaisių, daržovių, taip pat ji labiau ėmė vertinti jautieną nei vištienos krūtinėlę. Na, o pačiu geriausiu energijos šaltiniu jai tapo rytinė avižinė košė, vaisiai, jų kokteiliai ar natūralus jogurtas. Tuo tarpu saldėsius ji nesunkiai iškeitė į šviežius, retsykiais džiovintus vaisius arba riešutus.

Svarbiausia – mylėti save

Vertėtų paminėti, jog praėjusių metų pavasarį Aurelija ruošėsi bikini fitneso varžyboms, kurių metu turėjo pademonstruoti per pusę metų užaugintus raumenukus ir liesą kūno masę. Šis pašnekovės gyvenimo periodas buvo viena iš priežasčių, kodėl ji neatsisakė konkrečių produktų visam gyvenimui.

„Pusę metų iki varžybų laikiausi ypač griežto mitybos plano, negalėjau valgyti daugybės produktų, man stigo energijos ir dėl hormonų išbalansavimo svyravo nuotaikos. Tai buvo įdomus išbandymas, tačiau suvokiau, jog esu laiminga tuomet, kai galiu sąmoningai rinktis ir savo noru priimti sprendimus, ką valgyti. Esu laiminga, kad turiu pasirinkimo laisvę, o teisingiausiai, mano manymu, pasirenku tuomet, kai suvokiu, kokią įtaką tam tikras maistas daro mano kūnui, nuotaikai ar savijautai.

Taip pat ir su porcijomis. Džiaugiuosi, kai pati jaučiu, kada skrandyje jau pakanka maisto atsargų. Nebevalgau tiek, kiek akys mato. Visgi esu žmogus, tad normalu, jog kartais norisi ir to, kas nėra taip sveika. O kadangi tuo nepiktnaudžiauju, leidžiu kartais sau pasilepinti ir dėl to savęs nekaltinu.

Man į sveiką mitybą bei gyvensenos būdą norisi žiūrėti kuo paprasčiau. Svarbiausia yra mylėti save, rūpintis savo kūnu, jį stebėti ir suprasti bei rinktis tai, kas tinka kiekvienam individualiai, o tai galioja viskam: nuo fizinio aktyvumo užsiėmimų iki deserto lėkštėje“, – įsitikinusi Aurelija.

Kūryba atsiskleidžia gaminant garnyrus

Pasidomėjus, ar pasirinkus sveiką gyvenimo būdą virtuvėje dažnai tenka eksperimentuoti, Aurelija juokiasi: „Praktiškai visada“.

„Retai kada ieškau receptų. Priešingai, žiūriu, ką turiu šaldytuve, galvoju, kokių medžiagų organizmas šiandien dar negavo, kas yra sveika, skanu bei... estetiškai atrodo lėkštėje. Juk valgydamas gražiai patiektą patiekalą jausiesi ir sotesnis, ir laimingesnis.

Žinoma, būna dienų, kai laikas spaudžia. Tuomet greitai kokį kiaušinį iškepu, bet šalia vis tiek įdedu tai pievagrybį, tai alyvuogę, tai pomidoriuką. Kuo daugiau spalvų lėkštėje, tuo daugiau medžiagų mūsų organizmas gauna.

Manau, jog tikroji kūryba prasideda nuo visų šakar makar, kai vieną ar kitą produktą galiu pateikti kitame amplua. Todėl garnyrai bei padažai yra smagiausia gaminimo dalis“, – šypsosi Aurelija ir dalijasi su jumis keliais sveikuoliškų ir skanių patiekalų receptais.

Avokadas orkaitėje

Jums reikės: avokado, 2 kiaušinių, mėgstamų daržovių, žiupsnelio druskos, prieskoninių žolelių.

Gaminimas: nuplauname avokadą ir tam, kad kepimo metu jis stovėtų stabiliai – pagal vaisiaus formą paruošiame laivelius iš folijos. Avokadą perpjauname pusiau ir išimame kauliuką, minkštimą išskobiame šaukšteliu tiek, kiek reikia, kad tilptų įmušti kiaušinį. Įmušame kiaušinius, barstome prieskoniais ir kepame orkaitėje 20 minučių 190–200 °C temperatūroje. Garnyrui renkamės daržoves, taip pat skonių visumą labai pagardina kietasis „Džiugo“ sūris. Skanaus!

Perlenktas omletas su įdaru viduje

2 porcijoms reikės: 4 kiaušinių, šlakelio augalinio pieno, didelės saujos špinatų.

Įdarui: sūrio „Philadelphia light“ arba grūdėtos varškės, 70–100 g rūkytos lašišos, 1 avokado, vyšninių pomidorų ir gražgarsčių.

Gaminimas: kiaušinius išplakame su augaliniu pienu, į masę dedame špinatus, smulkiname juos elektriniu smulkintuvu, kol visa masė nusidažo žalia spalva. Keptuvėje iškepame omleto blyną, tepame jį sūriu arba varške, dedame smulkintą lašišą, avokadą, pomidoriukus, žalumynus. Perlenkiame pusiau. Skanaus!

Lašišos didkepsnis

Jums reikės: lašišos didkepsnių, prieskonių, smulkintos paprikos, vyšninių pomidorų ir riekelėmis pjaustytų cukinijų.

Gaminimas: paruošiame skardą kepimui – išklojame ją kepimo popieriumi ar folija, ištepame kokosų aliejumi, sudedame didkepsnius, šalia – daržoves ir šauname į 180 °C įkaitintą orkaitę 15–20 minučių.

Moliūgų ir saldžiųjų bulvių sriuba

Jums reikės: 3 saldžiųjų bulvių, vidutinio dydžio moliūgo, 2–3morkų, 2 didelių svogūnų, 3–4 skiltelės česnako, moliūgų sėklų, kietojo sūrio, žiupsnelio druskos, kokoso pieno. Gaminimas: Pasiruošiame didelį puodą, kuriame virsime sriubą, tuomet pradedame nuo moliūgo. Jį susipjaustome ir pakepiname keptuvėje, kad suminkštėtų, perdedame iš keptuvės į puodą. Toliau keptuvėje kepiname morką, svogūną ir česnaką, pabarstome pipirais, taip pat sudedame į puodą. Saldžiąsias bulves supjaustome kuo mažesniais gabalėliais ir dedame šalia kitų daržovių, įpilame vandens ir verdame 20–25 min. Moliūgui ir bulvėms suminkštėjus, viską sutriname smulkintuvu iki vientisos masės, pilame kokosų pieną, dar šiek tiek pakaitiname ir tiekiame pagardinę moliūgų sėklomis ir kietuoju sūriu.

0 Skaityti komentarus / komentuoti

Komentuoti

Naujienų portalo www.rinkosaikste.lt redakcija neatsako už komentarus ir jų neredaguoja, tačiau rodo komentaro autoriaus IP adresą ir pasilieka teisę pašalinti tuos skaitytojų komentarus, kurie yra nekultūringi, pažeidžia įstatymus ar reklamuoja. Informuokite redaktorius apie netinkamus komentarus redakcija.ra@gmail.com. Už komentarus tiesiogiai ir individualiai atsako juos paskelbę skaitytojai, kurie gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn. Skelbdami savo nuomonę, jūs sutinkate su taisyklėmis.
Griežtai draudžiama www.rinkosaikste.lt paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti www.rinkosaikste.lt kaip šaltinį.
Taip pat skaitykite

SKELBIMAI

touched by digitouch!